Sokat vitatott kérdés, hogy pályakezdőként hogyan tudunk érvényesülni a munkaerőpiacon. Jönnek a sokszor hallott buktatók – „nincs tapasztalatod”, „képzettebb személyt keresünk”, de sokan találkoztak már olyan munkáltatóval is, aki egyszerűen válaszra sem méltat.
De hogyan szerezzek tapasztalatot, ha most végeztem, és ez szinte mindenhol alapfeltétel? – teszi fel (jogosan) a legtöbb hallgató a kérdést. A ZSKF vezetői évekkel ezelőtt felismerték ezt a problémát, és olyan lehetőségeket biztosítottak, amelyekkel kiküszöbölhető a hónapokig tartó keresgélés, valamint az "igények leadása" a sorozatos csalódások miatt.
Lehetőségek egy hallgató szemüvegén keresztül
Nem mondhatnám, hogy ezek miatt választottam a ZSKF-et, ugyanis nem is gondolkoztam el ezeken, amikor elkezdtem 2012-ben a főiskolát. De utólag visszanézve úgy érzem, igen hálás lehetek.
Tanulmányaimat egy másik főiskolán kezdtem, ahol több mint százan jártunk egy szakra, így miután azt otthagytam, igen éles váltásnak tűnt a ZSKF-es élet, szerencsére a szónak pozitív értelmében. Az egyik legmegdöbbentőbb különbség az volt, hogy a tanároknak van ideje a diákokkal egyesével foglalkozni, utólag úgy fogalmaznám: "kézen fogva vezetni őket a nagy világ felé…"
Amit érdemes mérlegelni… |
Bár igen kecsegtető, hogy a nyári szünetet csupán pihenéssel, és bulizással töltsük, érdemes azonban a jövőnkre is előre gondolni. Egy heti pár napos gyakornoki-, vagy diákmunka senkinek nem nagy teher, mégis az egész jövőnket megalapozhatja. |
Talán túlzásnak tűnhet a megfogalmazás, de én nem érzem annak. Több tanár rendelkezik munkaerő-piaci kapcsolatokkal, ezt tudtuk eddig is, de arra már a csoportunk tagjai sem számítottak, hogy segítséget bárki kaphat az elhelyezkedésben, csak kérnie kell. Ez önmagában a diákok száma miatt elképzelhetetlen (volt) más felsőoktatási intézményekben. Nem féltem én sem segítségért fordulni egyik kitűnő professzoromhoz, aki több céghez is kapcsolatot tudott biztosítani.
A kapcsolatrendszer – amely manapság elengedhetetlen része az életnek – kiépítése mellett, számos lehetőséget nyújtott az iskola. Beszélhetünk a világjáró Erasmus programról, diákmunkához, állásokhoz való hozzásegítésről (ZSKF KLUB), vagy lehetőségről saját kutatásokra. Ezek mind azt a célt szolgálják, hogy ne csak egy "papírral" lépjünk ki tanulmányaink után a munkaerőpiacra, a felnőtt életbe, hanem olyan alapokkal, amely mind számunkra, mind a munkáltatóknál azonnal hasznosíthatóak.
Székely Fruzsina