Mind jobban elszakadni látszik a felsőoktatás a munkaerőpiactól. Az egyetemek, főiskolák legnagyobb dilemmája manapság: „tudomány vagy gyakorlat”? Vagyis a munka és az felsőoktatás világa között kialakuló szakadékot a képzés elméleti színvonalának emelésével vagy inkább a gyakorlatiasabb oktatással lehet áthidalni? És főképpen: hogyan? A ZsKF pályakövető rendszere erre a dilemmára kínál megoldást: a „párbeszédmodell” révén pontos és jól használható információkra tesz szert végzett hallgatói sorsáról valamint a munkáltatók igényeiről. Ennek révén úgy alakítja képzését, hogy mindinkább megfeleljen az elvárásoknak: az információkat oktatói révén „visszacsatolja” a tanításba, de a munkáltatók számára is. Kísérleteinkkel a felsőoktatás egyfajta paradigmaváltásának irányát jelöljük ki: a munkaerő-piachoz alkalmazkodó – azzal párbeszédet folytató, egyenrangú félként együttműködő – nyitott felsőoktatás rendszerét, amely komplex módon képes felkészíteni hallgatóit arra, hogy megfelelő „válaszokat” adjanak a mind bonyolultabb világ összetett kihívásaira.
(A részleteket lásd: Kabai Imre–Kenéz Anikó–Krisztián Viktor: Felsőoktatás és munkaerőpiac. Párbeszéd a kompetenciák nyelvén: a ZsKF diplomás pályakövetésének jellegzetességei. Elhangzott „A gazdaságpolitika mágikus négyszöge” című konferencián a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen /2012. november 15./)