A kérdés elsőre akár túl egyszerűnek is tűnhet, azonban céljaink sikeres elérésében leginkább az segíthet, ha cselekedeteinket pontos, széles körű tervezés és szervezés előzi meg.
Cél lehet például egy új közösségbe való bekerülés vagy olyan ismeretek megszerzése, amelyekre korábban nem volt lehetőségünk – ez utóbbi a mai világban az előrelépés kulcsává lett. A főiskolai évek számtalan lehetőséget rejtenek magukban, amelyeket lehetetlen lenne felsorolni, azonban pontokba gyűjtve érdemes néhányat megemlíteni, amelyek mind-mind elérhetőek azok számára, akik időt és energiát áldoznak személyes fejlődésükre:
- egy folyamatosan fejlődő közösség tagja lehet az ember;
- minél több ismeretre tehetünk szert;
- ma tanuljuk, holnap már alkalmazzuk: azonnali sikerek;
- magasabb társadalmi státusz;
- több lehetőség és könnyebb előrelépés a munkaerőpiacon;
- jóval magasabb pályakezdő bérek az érettségivel elhelyezkedőkéhez képest;
- magasabb átlagbérek és presztízs
Az akadémiai, tudományos közeg számos olyan lehetőséget biztosít a hallgatóknak, amelyek e hallgatói státusz nélkül gyakorlatilag elérhetetlenek. Ilyen a nemzetközi cserediák-program révén fél, de akár egy éves tanulmányi ösztöndíjjal támogatott külhoni képzés is. Avagy intézményi háttérrel jóval hamarabb értesülhetünk különféle ösztöndíjakról és pályázatokról, amelyeket nemcsak tudományos érdem lehet elnyerni, de a legtöbb esetben jelentős pénzzel is járnak.
Nem elhanyagolható az sem, hogy – főként a nappali tagozatos hallgatóknak – további támogatások is járnak, amelyek segítségükre lehetnek a tömegközlekedésben, de a társadalombiztosítási költségek rendezésében is. Emellett számos kulturális, szórakoztató, nem mellesleg sportolási lehetőség ingyenesen vagy jóval olcsóbban vehető igénybe, ha valaki „fősulis” és persze van „diákja”.
A biztonságos, stabil közeg, amelyet a ZSKF biztosít minden hallgatójának, az ismeretek és a kapcsolati háló bővítése, a személyes fejlődés lehetősége mind-mind kézzelfogható indok, hogy valójában miért is tanulunk tovább.